2012. április 25., szerda

Életminőség és boldogság ABC – 24.



BOLDOG(TALAN)OK ÉLETMINŐSÉGE
ÉGI/FÖLDI POKLA ÉS PARADICSOMA
SZABAD ÖTLETEK/IDÉZETEK/DOKUMENTUMOK





József Attila: Koldusok


 1.

 Öreg, én eztán lopni fogok!
 Fiam, mindenki azt teszi. Ne tedd!

 De a nők, a szagosak, a gazdagok!
 Ládd, én csak úgy tapogatom az eget.

 Öreg, a mankóm szaladni akar!
 Fiam, hát nem jön erre senki se?

 Ha akad is, mindig csak száraz karaj!
 Tej kéne, nem birok már enni se.

 Egy kirakatot még ma betörök!
 Börtönbe jutsz és megvernek. Szamár.

 Egy kirakatot mégis betörök!
 Psszt, meghallják s nem ad, aki erre jár.


 2

 Öreg, a varrás újra gennyezik.
 Annál szebben tudsz könyörögni majd.

 De rúgnék vele, a szent mindenit!
 Te mást se csinálnál. Mindig csak a bajt.

 Engem nem akart a lányod, öreg.
 Örülj, hogy látod az áldott nyarat.

 Most rád se köpne, nyomorult, vén cövek.
 Legalább néki ruhára is marad.

 Selyemszoknyánál nincs becsületje több!
 De kéne neked, te korcs, te torzszülött.


 3

 Fiam, nem élek soká, azt hiszem.
 Én pedig azt, hogy éltél eleget.

 Meghalok s nem fog sírni senki sem!x
 Elég, hogy míg éltél, vezettelek.

 Én Istenem! - Mondass vagy két misét!
 Azon már inkább kolbászt is veszek.

 Téged még meg fog verni a nagy ég!
 Meg ám, ha mint te, véngonosz leszek.

 Légy jő, hisz egyszer elpusztulsz te is!
 De addig csak enyim lesz a sarok.

 Nem félsz a pokoltól? Meghalsz te is!
 Félnék, de élni - s kölyköt akarok.

 Könyörgök érted ott. Mondass misét!
 Ép lányokért, hogy nőjjön rengeteg!

 Sokszor fogsz sántán megbotolni még!
 Csak legyen majd egy ép, erős gyerek!


 GHYMES - HOBÓ

*

Öngyilkosságba menekülnek a munkanélküliek?

Válságban nő az öngyilkosságok száma, 2010-re növekedésbe fordult az évek óta csökkenő statisztika Magyarországon is. Azt azonban nem tudjuk, hogy valójában hányan vetettek véget az életüknek a például a munkanélküliség miatt.


*

Segítséget kérni

„Istenem, miért tettél rám ekkora terhet?”

(4Mózes 11:11 NKJV)

 Vannak, akik tudnak adni, de nem tudnak elfogadni.  Ezért van az, hogy nem tudunk felnőni ahhoz, amit Isten tervezett számunkra. Bizonyára vannak olyan emberek a környezetedben, akik tudnak valamit, amit neked is tudnod kell; valamit, amit soha nem fogsz tudni magadtól felfedezni. Kerülj közel hozzájuk, és meríts a forrásukból. A büszkeségünk miatt maradunk gyengék. A gyenge emberek nem kérnek segítséget másoktól,  a bölcs emberek igen.

Mózes azt kérdezte Istentől: „Miért tettél szolgáddal ilyen rosszat? Miért nem vagy jóindulattal hozzám, miért raktad rám ennek az egész népnek a gondját?” (4Mózes 11:11).

Isten így válaszolt: „Nem én terheltem rád, te vetted magadra”. Aztán így utasította Mózest: „Gyűjts össze hetven férfit Izráel vénei közül, akikről tudod, hogy a nép vénei és elöljárói… Akkor… veszek abból a lélekből, amely benned van, és nekik is adok, hogy veled együtt hordozzák a nép terhét…” (4Mózes 11:16-17).

Egy újságcikk beszámol egy nő esetéről, aki elaludt a volánnál, és autójával áttörte az út biztonsági korlátját. Az autó ott himbálódzott bizonytalanul a levegőben majd 20 méternyi magasságban. Arra járó motorosok megálltak, és kötelekkel odakötötték magukat a nő autójának hátuljához, és tartották, míg a mentőegység megérkezett. A műszaki mentősök alulról egy létrát nyújtottak fel, hogy stabilizálják az autót, amíg a tűzoltók a járművet vontatójukhoz láncolták. Ahányszor csak az autó megmoccant, a nő sikoltott. Több mint két órába került, míg az arra járók, az autópálya járőrök, műszaki mentők és tűzoltók – huszonöt ember – együttes munkájukkal visszahúzták őt a biztonságba. A tűzoltóparancsnok később így nyilatkozott: „Nagyon mulatságos volt. A nő folyton ezt sikoltozta: »Majd én egyedül!«” Te is ilyen vagy?

Ha élvezni akarod mindazt, amit Isten neked tartogat, bátran fordulj másokhoz!


*

Badinyi Jós Ferenc:
Jézus a Pártus herceg


JÉZUS EVANGÉLIUMA

1/ Amíg a földi ügyeket az Égi törvény örök rendje irányította

2/ Amíg az emberi gonoszság meg nem rontotta bennetek az istenfiúság méltóságát.

3/ Amíg az örök szeretet Teremtőjét - akit ti Istennek neveztek- meg nem gyalázták e gonoszok azzal, hogy más népek legyilkolását ez örökkévaló rendelésnek és akaratának hirdetik.

4/ Messzi idők ígéretét teszem valóvá most, hogy emberként jöttem közétek.

5/ Nem volt ez szükséges addig, míg atyáitok lelkéből a Szeretet imádsága törhetetlen hittel érkezett az örökké lett mindenhatóság fényvilágába.

6/ Amíg a mindent előre elrendező és földi ügyeket is irányít fényvilág igazsága helyett, az ember és állatáldozatokat követelő, gonosz akaratát, hogy az istenfiakat emberi szolgákká tehesse," Törvénynek " nem nevezte egy parázna nemzetség.

7/ Meglátjátok és halljátok is, miként ostorozom majd őket, mint mérges kígyók fajzatait, kiknek szája gonoszul és hamisul szól, mert csak önszeretet és önérdek lakozik bennük.

8/ Akik Istennek tisztelik a maguk csinálta írást, azt" Törvénynek" nevezik, hogy a sötétségben járók útját irányítsa.

9/ Akik nem akarják észrevenni az idők jeleit és azokban az Igazságra intés felemelt ujját.

10/ Engem meg akarnak ölni, mert tudják, hogy én vagyok a Világ Világossága, de az én beszédemet nem értik, mert nincsen bennük igazság.

11/ Ha majd legyőztem a halált és visszatérek a fényvilágba, titeket is üldözni fognak az én nevemért.
  
12/ De érettetek és mindazokért, akik majd nektek hisznek, járom végig emberi utamat, hogy Atyánk Igazsága megszentelődjék és mindnyájan egyek legyetek az Ő Igazságában.

13/ Így teszek bizonyságot arról, hogy Ő küldött engem evilágra, hogy az igazak és hívek megőriztessenek minden gonosztól.

14/ Azt fogják nektek mondani minden nap, hogy bűnösök vagytok és bűneitek terhétől csak az Ő feloldozásuk szabadíthat meg titeket.

15/ De ne higgyetek nekik, mert nem születtetek bűnösöknek,hanem sokan meggyengültetek a lélekben.

16/ Mert a gonoszok a hazugságot és a bosszút vallják istenüknek. Majd eltitkolják és meghamisítják az én beszédeimet is, amit az igazságról hirdetek, hogy titeket a fényvilágból a sötétség útvesztőibe tereljenek.

17/ Tartsátok meg azért és kövessétek az én tanításomat, hogy a lélek által mindig elérjetek engem és megmaradjatok az én igazságomban.

18/ Meg kell hát tisztulnod az önmagadba való nézéssel.

19/ Ha saját lelkedbe nézel, már ketten vagytok a megújulásra: jószándékod és az elhatározás, hogy jóváteszed azt mit gyengeségedben rosszul végeztél. Jóvátevése, lelked így megtisztulása, örömöt ad.

20/ Ilyenkor nézz a fénybe. Én vagyok ott veled és új erőt kapsz.

21/ A Lélek Világosságra gyújtott Tűz is szent. Általa is tisztulhat a Lelked, hiszen láthatod hatalmát a gonoszság elégetésére. Ne nézzed hát csak tűznek,mert bizony égi fény az is. Jóravaló elhatározásodat örökíti, jóvá tett vétkeidet elégeti. Szent fogadalmak születnek a Tűzbe, Fénybe vetett tekintetekkel.

22/ Nehéz az Igazság útja- de ha a Fényt követed,szembe állsz vele, akkor a sötét árnyék mögötted van. - De bizony, ha hátadat fordítod a Fénynek,csak sötétség vesz körül, melyben legnagyobb teher a saját árnyékod.

23/ Maradj hűséges és fordulj hozzám, hiszen emberi,apró dolgaidban is megsegítlek.-De igaz légy útjaidon akkor is ha gonoszok közelítenek hozzád.

24/ Fény - tüze és a tűz fénye adja lelkednek sugarát, mely segít is, gyógyít is, ha úgy akarod és kéred a kegyelem erejét hozzá.

25/ Én úgy parancsoltam: "Szeressétek egymást, mint én szeretlek titeket" - Ez legyen az életvizeteknek a forrása: a SZERETET.

26/ Szeresd nagyon atyádfiát, családodat nemzet-testvéreidet, hiszen közéjük születtél. Sorsotok is egy -közös.

27/ Maradjatok meg nemzetségetek erős hajtásának, mert kötelességetek az igazság tanítása - az én földi munkám folytatása.

28/ Fogjátok erősen egymás kezét és ne féljetek. Én veletek vagyok, de összefogott erőtök, közös akarattal és törhetetlen hittel végzett munkátok szükséges ahhoz, hogy veletek maradjak.

29/ A nemzetség, melybe Isten rendelt, földi életed vára otthona. Hozzá láncolt igazság. Ha eltéped e láncot, olybá leszel, mint a hulló falevél, melyet a szelek visznek magukkal s egyszer elvész valahol a feledés sarában.

30/ De maradjatok meg a FÉNYBEN, mert amint majd erősödik a gonoszság hatalma a földön, úgy majd az építtet, gazdagsággal és pompával berendezett templomok is a sötétség házai lesznek.

31/ Kaptok majd jeleket tőlem, amikor az idők megkövetelik. - Küldök majd vigasztalókat is. Egyszerű fénylátókat nem hatalmasokat.

32/ "De én veletek maradok a világ végezetéig"


*

A KERESZTÉNY HÍVEK TILTAKOZÓ NYILATKOZATA

A katolikus, református és evangélikus hívek állásfoglalása a tiszaeszlári vérvád parlamenti szóbahozása miatti egyházfői tiltakozás ellen.

Egyház híveiként, általános, királyi papság szerinti szolgálatunk kötelez minket arra, hogy szót emeljünk az egyházfői gyűlöletkeltés ellen. Ezért utasítjuk el, hogy a nemrégiben a Országház falai között elhangzó képviselői felszólalásban felidézett tiszaeszlári vérvád ellen tiltakoztak egyházaink vezetői. Az indulatkeltés egyedüli eszköze nem maga, a nevezett parlamenti felszólalás, csakis annak elítélése lehet. („Ne ítéljetek látszat szerint, hanem igazságosan ítéljetek!” János 7;24)


Ebben a helyzetben is emlékeztetnünk kell Krisztus tanítására: "Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!" Az ilyen, ártatlanul üldözött vértanúkat, (amilyen feltehetően a kis Eszter is volt), nemcsak Jézus vette védelmébe, hanem az Egyház is boldoggá és szentté avatta egykoron. Ezért hitünk, emberségünk semmilyen körülmények között nem fér össze Solymosi Eszter gyanús körülmények közötti halála feletti szemet hunyással. Az esetről való történelmi megemlékezés, és kutatás, sőt egy ilyen koncepciógyanús per újrafelvételének követelése sem lehet antiszemitizmus, vagy a vallási közösségek, népcsoportok elleni gyűlöletkeltés. Ezzel szemben a "vérvád" miatti egyházfői tiltakozó nyilatkozat nagyon is alkalmas a magyar nép elleni gyűlöletkeltésre!

Aggasztónak találjuk, hogy a gyűlöletkeltő egyházfői tiltakozó nyilatkozat nyilvános, lovat adva ezzel a nemzetünket hónapok óta igazságtalanul becsmérlő ellenségeink alá. Különösen hiteltelen ez épp azon egyházi vezetőink részéről, akik nem voltak-, és ma sem hajlandók az egyházon belüli átvilágításra, elszámoltatásra, a keresztény közösség szenvedéseiért felelős ügynökök leleplezésére, és a méltányos igazságtételre. („Vesd ki előbb saját szemedből a gerendát, azután testvéred szeméből a szálkát.” Máté 7;5) A magyar törvényhozásnak, a politikai közbeszédet meghatározó képviselőknek, s a politikusoknak fokozott felelősségük van a gyűlöletkeltéssel való szembeszállásban, ezért kérünk felelős személyiségeket is nyilatkozatunk aláírására. A Szentlélektől kapott joguk és kötelességük felhívni nemzetünk figyelmét ország-hódító ellenségeink módszereire. Az ez ellen tett egyházfői nyilatkozat által keltett gyűlöletet elutasítva, együtt hívunk mindenkit a szeretet és az igazságosság krisztusi parancsának követésére és hirdetésére, az igazi emberi értékek alapján.


Budapest, 2012. április 22.

Tarnóczy Szabolcs



                                                                                                      *                              

Gyurcsány megköszönte Erdő Péter árulását

A Hibbant Néró levélben köszönte meg Erdő Péternek, hogy nem kötelező protokoll által indíttatva, hanem belső indíttatásból (ami véleményünk szerint még súlyosabb) ítéljen el egy keresztény kislány gyilkosai ellen felszólaló képviselőt. A szemkilövető álkeresztényi levelét változtatás nélkül közöljük.


*


Mire költik a pénzünket?

1.

TOM LANTOS INTÉZET

Radikalizmus kutatás
2012. január - 2012. október

 A nemzeti radikális mozgalom és média diszkurzív stratégiáinak elemzése – különös tekintettel annak ellenség- és nemzetképére nemcsak a hazai társadalmi és politikai folyamatok, hanem a nemzetközi, elsősorban európai szinten is egyre erősödő idegengyűlölet, kirekesztés és diszkrimináció miatt is egyre sürgetőbb. A társadalmi elégedetlenséget és sztereotípiákat kihasználva a szélsőséges, gyűlöletkeltő retorikát alkalmazó csoportok egyre több támogatót tudhatnak maguk mögött, és többek között a globális, fejlett kommunikációs technikák alkalmazásával egyre szervezettebbé válnak.

A projekt több elemből épül fel, a kutatók a különböző kérdéseket különböző módszerekkel fogják megválaszolni:

 1. Jogszabályelemzés, jogi esetek és viták elemzése a jogi környezet megvilágítása céljából.

 2. Háttérkutatás: nemzeti radikalizmus nemzetközi szakirodalmának feldolgozása, különös tekintettel annak diszkurzív aspektusaira.

 3. Dokumentumelemzés: a szervezetek és médiumok politikai céljainak, társadalmai kapcsolatainak, szervezeti működésének feltérképezése nyilvános dokumentumaik és média megjelenésük alapján.

 4. Diskurzuselemzés: elsősorban az interneten megtalálható új médiumokra fókuszálva, azon belül: a jelentősebb szervezetek önreprezentációját és a toborzást szolgáló oldalai, online újságok és közösségi portálok.

 5. Fókuszcsoportos interjúk a radikális diskurzus hatásának, az általa kiváltott társadalmi visszhang, a követés vagy ellenállás érveinek és motivációinak vizsgálatára, elsősorban fiatalok (18 és 30 év közöttiek) körében, 2-2 fókusz Budapesten, Pécsett és Miskolcon, illetve határon túli magyar közösségben és kettő roma fiatalok körében (Pécs és Miskolc).


 A projekt eredményeként megszületett tanulmányokat a kutatás végeztével honlapunkon publikáljuk.



2.

HABSBURG INTÉZET


*

Bogár László „jóslata”

"A pénz forgási sebessége gyorsításának cinikus kényszerétől hajtva azonban a média és benne a reklámok manipulatív, tömegpusztító fegyverei eszelős erővel sugallják, hogy minden létező szükséglet azonnali és mindent, mindenkit figyelmen kívül hagyó kielégítése nemcsak lehetőség, de kötelesség is!

 Ha pedig valaki vagy valami az utadba áll, közéd és az azonnal kielégítendő szükségleted közé szorul, azt bármi áron, minden lehetséges eszközzel távolítsd el onnan. És ezt a bármi áront, mint a brutális gyilkosságok is mutatják, szó szerint kell érteni!
 Szembesülni kellene végre azzal, hogy Magyarországon ma több ezer potenciális tömeggyilkos éli mindennapi életét, és mint időzített bomba, csak a pillanatot várja. Az anyagi, fizikai és legfőképpen minden lelki, erkölcsi, szellemi erőforrásaitól megfosztott, saját történelméből kilökött páriák világának rohamos gyorsaságú kiterjedése végre rá kellene ébressze végzetesen tudatlan vagy cinikus társadalmi, gazdasági, politikai és főként médiaelitjeinket, hogy az általuk felépített társadalmi játszmák tragikus végkifejlethez közelednek.
 Egyes csoportjaiknak az a hazug, ócska és primitív próbálkozása, amelynek segítségével még mindig egymás kölcsönös megsemmisítésén munkálkodnak, rövidesen véget ér.”

*

Elvennék a nők kedvét az abortusztól


*

Bubnó Tamás:
a Szent Efrém Férfikar a monarchia lenyomata

 2012. 04. 24.

Liszttel, Bartókkal, a Muzsikással és Sebestyén Mártával dolgozik az alapvetően bizánci egyházi zenét a Szent Efrém Férfikar. A tíz éves kórus vezetőjével, Bubnó Tamással beszélgettünk.


*

“Míg a halál el nem választ”

Amikor aznap este hazaértem, a feleségem felszolgálta a vacsorát, megfogtam a kezét és azt mondtam, “Szeretnék valamit elmondani”. Ő leült és csendben evett. Megint láttam a fájdalmat a szemében.

Hirtelen nem tudtam, hogyan nyissam ki a számat. De muszáj volt vele tudatnom, min gondolkodtam. El akarok válni, hoztam fel a témát nyugodtan. Nem tűnt idegesnek a szavaim hatására, helyette inkább lágyan megkérdezte, miért? Kikerültem a kérdést. Ez feldühítette. Félredobta az evőpálcikákat és rám üvöltött: „Te nem vagy igazi férfi”! Azon az éjjelen nem beszéltünk egymással. Ő sírdogált. Tudtam, hogy rá akar jönni, mi történt a házasságunkkal. De nem igazán tudnék neki kielégítő választ adni, én már Janet szeretem, nem őt…

Nem vagyok már szerelmes belé. Csak sajnáltam! Mély bűntudattal felvázoltam egy válási szerződést, amiben az állt, hogy megtarthatja a házat, a kocsit, és a cégem 30 %-át. Rápillantott, majd darabokra tépte. A nő, aki 10 évet töltött velem az életéből, idegenné vált számomra. Sajnáltam, hogy elvesztegette az idejét, forrásait, energiáját, de nem tudtam visszavonni, amit mondtam, hogy én már Janet szeretem. Végre hangosan sírt előttem, ami pontosam az volt, amire számítottam. Hogy sírni láttam, egyfajta megkönnyebbülést jelentett számomra. A válás ötlete, ami már hetek óta kínzott, szilárdabbnak és tisztábbnak tűnt most.

Másnap nagyon későn értem haza, és láttam, hogy valamit ír az asztalnál. Nem vacsoráztam, hanem egyenesen aludni mentem, és nagyon gyorsan elaludtam, mert fáradt voltam a Jane-nel töltött eseménydús nap után.

Amikor felébredtem, még mindig ott ült az asztalnál, és írt. Nem érdekelt, úgyhogy megfordultam és aludtam tovább. Reggel megmutatta a válási feltételeit: semmit nem akar tőlem, hanem 1 hónap felmondási időt kér a válás előtt. Azt kérte, hogy ez alatt a hónap alatt, mindketten tegyünk úgy, mintha normális életet élnénk, amennyire lehetséges. Az indokai egyszerűek voltak: a fiunknak 1 hónapon belül lesz a vizsgája és nem akarja összezavarni a tönkrement házasságunkkal. Ez számomra elfogadható volt. De volt még valami, megkért, hogy idézzem fel, ahogy az esküvőnk napján a karjaimban bevittem a hálószobába. Arra kért, hogy ez alatt az egy hónap alatt, minden nap, reggelente a karjaimban vigyem ki a hálószobából az ajtó elé. Azt gondoltam, kezd megőrülni. Csak azért, hogy az utolsó napokat elviselhetővé tegyem, beleegyeztem a furcsa kérésébe.

Elmondtam Jane-nek a feleségem válási feltételeit. Ő hangosan nevetett, és azt gondolta ez abszurdum. Nem számít, milyen trükköt alkalmaz, szembe kell néznie a válással, jegyezte meg gúnyosan. Semmiféle testi kapcsolatom nem volt a feleségemmel, mióta bejelentettem, hogy el akarok válni. Úgyhogy, amikor az első nap kivittem, mindketten olyan sutának tűntünk. A fiunk tapsolt mögöttünk, apu a karjaiban tartja anyut. A szavai fájdalmat okoztak nekem. A hálószobából a nappaliba, majd az ajtóhoz, több, mint 10 métert sétáltam vele a karjaimban. Ő becsukta a szemét, és gyengéden azt mondta, ne mondj semmit a fiunknak a válásról. Én bólintottam, kissé dühös voltam. Letettem az ajtón kívül. Ő elment a buszhoz, ami a munkába viszi. Én egyedül vezettem az irodáig. A második napon mindketten lazábbak voltunk. Ő nekidőlt a mellkasomnak.

Éreztem a blúzának illatát. Rájöttem, hogy hosszú ideje nem néztem meg alaposan ezt a nőt. Rájöttem, hogy nem fiatal már. Halvány ráncok voltak az arcán, a haja őszült! A házasságunk komoly áldozatot követelt tőle. Egy percig azon gondolkodtam, mit tettem vele. A negyedik napon, amikor felemeltem, úgy éreztem, hogy visszatért egyfajta meghittség. Ez az a nő, aki 10 évet adott nekem az életéből. Az ötödik és hatodik napon úgy éreztem, a meghittség érzése megint erősödött. Jane-nek nem beszéltem erről. Egyre könnyebbé vált a karjaimban vinni, ahogy telt a hónap. Talán a mindennapos edzések megerősítettek. Egy reggelen válogatott mit vegyen fel. Felpróbált jó pár ruhát, de nem talált egyet sem, ami ráillett volna. Majd sóhajtott, minden ruhám kinyúlt. Hirtelen rájöttem, hogy milyen vékony lett, ez volt az oka, hogy egyre könnyebben tudtam őt vinni.

Hirtelen megértettem …, óriási fájdalmat és keserűséget halmozott fel a szívében. Öntudatlanul nyúltam feléje és megérintettem a fejét. A fiunk ebben a pillanatban lépett be és azt mondta, Apu itt az idő, hogy kividd anyut. Számára, hogy látta az apját karjaiban kivinni az anyját, élete fontos részévé vált. A feleségem jelezte a fiúnknak, hogy jöjjön közelebb és szorosan megölelte. Én elfordítottam az arcom, mert féltem, hogy az utolsó pillanatban meggondolom magam. Ezután a karjaimban tartottam, kisétáltam a hálószobából, keresztül a nappalin, az előszobába. A karjai lágyan és természetesen pihentek a nyakam körül. Szorosan fogtam őt, pont olyan volt, mint az esküvőnk napján. De a sokkal könnyebb súlya elszomorított. Az utolsó napon, mikor a karjaimban tartottam, alig tudtam megtenni a lépéseket. A fiunk elment az iskolába. Szorosan tartottam őt és azt mondtam neki, nem is vettem észre, hogy az életünkből hiányzott a meghittség, az intimitás.

Elvezettem az irodáig …, gyorsan kipattantam a kocsiból, anélkül hogy az ajtókat lezártam volna. Attól féltem, ha bármennyit is késlekedek, meggondolom magamat. Felsétáltam az emeletre. Jane kinyitotta az ajtót és azt mondtam neki: „Sajnálom Jane, nem akarok elválni”. Csodálkozva rám nézett, és megérintette a homlokomat. Lázas vagy? – kérdezte. Elvettem a kezét a fejemről, Sajnálom Jane, ahogy mondtam, nem válok el. A házasságom talán azért volt unalmas, mert nem értékeltük életünk apró részleteit, nem azért mert már nem szerettük egymást. Rájöttem, hogy attól kezdve, hogy az esküvőnk napján karjaimban vittem haza, egészen addig kellene a karjaimban tartani, míg a halál el nem választ minket. Jane hirtelen magához tért. Hangosan felpofozott, majd bevágta az ajtót és zokogásban tört ki. Lesétáltam a földszintre és elhajtottam.

Az útba eső virágboltban rendeltem egy csokor virágot a feleségemnek. Az eladólány kérdezte, mit írjon a kártyára. Mosolyogtam és azt írtam: „Minden reggel a karjaimban viszlek ki, míg a halál el nem választ”.

Azon az estén mikor hazaértem, virág a kezemben, arcomon mosoly, felrohantam az emeletre, azért, hogy a feleségemet az ágyban találjam – holtan. A feleségem hónapokig harcolt a RÁK-kal, és én annyira el voltam foglalva Jane-nel, hogy észre sem vettem. Tudta, hogy hamarosan meg fog halni és meg akart menteni bármiféle negatív reakciótól a fiunk részéről, ha végig visszük a válást. Legalább a fiunk szemében én egy szerető férj vagyok. Életetünk apró részletei, amik igazán számítanak egy kapcsolatban. Nem a ház, nem a kocsi, a tulajdon, pénz a bankban. Ezek csak előmozdítják a boldogságot, de önmagukban nem adhatnak boldogságot. Szóval találj időt, hogy a házastársad barátja légy és tegyétek meg azokat az apró dolgokat egymásért, amik meghittséget, intimitást eredményeznek.

Legyen valóban boldog házasságotok!

Közreadta: NIF

*

Lord
Az utca kövén

Kint állok az utca kövén,
 várok egy újabb reményre,
 de nincs, aki dob egy jó szót felém.

 Azt sem tudom, hogy merre tovább,
 hangom sincs, olyan súlyos az élet,
 álmatlanul a semmibe nézek.

 Felnőttem, de hangom kevés,
 felnőttek a gyermeki álmok.
 Miért kell,
 mondd miért kell a semmiben élni?

 Ahogy futok a sorsom után,
 ahogy vágyom egy megértő kézre,
 a lét peremén nincs, aki vár!

 Nem hiányzom senkinek én,
 úgy örülnék családnak, fénynek,
 de naponta lenéz az unott világ!

 Nem tudom, hogy merre tovább,
 hangom sincs, olyan súlyos az élet,
 álmatlanul a semmibe nézek.

 Felnőttem, de hangom kevés,
 felnőttek a gyermeki álmok.
 Miért kell,
 mondd miért kell a semmiben élni?!

 Látod, mennyire félek,
 elégtek az álmok!
 újra egy csavargó szél visz tovább.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése